לומדים SEO: מושגים חשובים בתחום קידום האתרים האורגני

אם אתם מתעסקים בקידום אתרים או מתעניינים בתחום הזה, אנחנו בטוחים שיצא לכם לשמוע לפחות חלק מהמושגים שנציין כאן. מה זה זמן שהייה, אחוז נטישה ואיך כל אלה ישפיעו על הקידום של האתר שלכם בגוגל? כל התשובות.

קישור חיצוני

קישור חיצוני הוא אחד מהמושגים היותר חשובים בעולם הקידום האורגני. יצא לכם איי פעם לחשוב  מהו שירות בניית קישורים חיצוניים? ובכן, מדובר בקישור שאנחנו מוציאים מהאתר שלנו לאתר חיצוני אחר. קישור חיצוני הוא אלמנט שמסייע מאד בקידום אתרים, כי למעשה כשאתם מוציאים קישור חיצוני אתם ממליצים בפני גוגל על אתר אחר. בתוך כך, האיכות של הקישור בהכרח מושפעת מהאיכות של האתר שאליו אם שולחים את הגולשים שלכם. ככל שהדף שאליו תשלחו את הגולשים שלכם יתפס בעיני גוגל כאתר אמין, כך גם האתר שלכם ייחשב ככזה וגוגל ידחוף אותו יותר למעלה בתוצאות החיפוש.

זמן שהייה

גולש שנכנס לדף מסוים שוהה במו כמות מסוימת של זמן, את זה אנחנו בטוחים שאתם יודעים. הפרמטר החשוב עבורכם הוא כמובן זמן השהייה. ככל שהגולש ישהה יותר זמן בדף הנחיתה של האתר שלכם, כך זה אומר שגוגל יזהה את הדף הזה כדף אמין ויחזק אותו בתוצאות החיפוש. לא פעם יוצא לנו לשמע מקדמי אתרים שמדברים על דפים חזקים. הם מתכוונים לדפים שגם מביאים המון תנועה, אך גם גורמים לגולשים להישאר בתוכם הרבה זמן וזה כמובן יתרון אדיר.

 

 

אחוז נטישה

אחוז נטישה גם הוא פרמטר חשוב מאד בקידום אתרים והוא מעיד על האיכות של האתר או של דף מסוים באתר שלכם. אחוז נטישה מציג למעשה את אחוז האנשים שכבר הגיעו לאתר שלכם אך נטשו אותו מוקדם מידי. מדובר באנשים שחזרו אחורה מיד בדפדפן האינטרנט או פשוט יצאו ממנו. אחוז נטישה גבוה מעיד למעשה על כך שהאתר שלכם לא סיפק את המענה שהיו זקוקים לו הגולשים שלכם. ככל שאחוז הנטישה הוא גבוה יותר, כך האתר שלכם ייתפס כפחות אמין בפני גוגל. לכן, האינטרס שלכם הוא להעלות לאתר שלכם אך ורק תוכן איכותי ומקצועי, כזה שיפחית כמה שיותר את אחוזי הנטישה.

שגיאה 404

זו השגיאה שגולש יקבל כאשר הוא מגיע לאתר אינטרנט שפשוט לא קיים. כלומר, הוא נכנס לכתובת הספציפית, ברוב המקרים באמצעות קישור, ומקבל את השגיאה הזו כי הדף שאליו שלחתם אותו לא קיים. יש מקרים שבהם מדובר בעמוד שנמחק על ידי עורך האתר, יש מקרים שבהם הגולשים מקישים כתובת לא תקינה. נגיע לשורה התחתונה ונגיד שגוגל מאד לא אוהב כששולחים גולשים לדף שגיאה שנמחק מהאתר ולכן הוא גם לא מאחר להעניש. במאמר מוסגר נגיד שאם אתם כבר מוחקים דף מהאתר, אל תמחקו אותו באמת, אלא בצעו פעולה שנקראת רידיירקט, ניתוב של הגולש מהדף הישן והלא פעיל לדף אחר באתר שמבחינת מהות התוכן שלו הוא דיי דומה לדף שנמחק.

תוכן כפול

האמת היא שאין יותר גרוע מתוכן כפול ואין פעולה שגוגל יותר שונא מהעתקה של תוכן. נפתח בשורה התחתונה ונגיד שהעתקה של תוכן היא עבירה פלילי. מעבר לזה, גוגל בודק אם התוכן באתר שלכם הוא ייחודי ובמידה ולא הוא יעניש אתכם קשות. לכן, אם יש לכם כותב תוכן חיצוני או אפילו כותב תוכן שיושב פיזית במשרד, זה הדבר הראשון שאתם צריכים לתת עליו את הדגש, אפילו לפני איכות התוכן שלו.

לסיכום

יש עוד מגוון רחב של מושגים בתחום ה-SEO שהם קריטיים לקידום של האתר שלכם, אך במאמר זה סקרנו רק את הנפוצים שבהם מפאת קוצר היריעה.

נגישות