מצילים נפשות: עמותת לתת תקווה מעניקה תמיכה חסרת פשרות לילדים חולים ולמשפחותיהם

ילדים חולים נמצאים במצב מורכב, וכך גם המשפחות שלהם, שלרוב נזקקו לעזרה בכל התחומים כדי להתמקד בטיפול בילד ובהחלמה שלו. למזלנו הם לא נותרים לבד. קיימות מספר עמותות ברחבי הארץ, שאחת המטרות העליונות שהן מציבות עבור עצמן היא תמיכה בילדים ומשפחותיהם. באופן זה הן יכולות לעזור לילדים להתגבר על המצב ולהביא להצלתם. אז באיזה אופן ניתן לעזור לילדים חולים ולמשפחות שלהם ואיך עושה את זה עמותת לתת תקווה?

תמיכה רגשית

משפחות של ילדים חולים מרגישות לעיתים קרובות מוצפות ולחוצות משלל דברים, אם זה בגלל קושי במימון הטיפולים ומורכבויות אחרות. מתן תמיכה רגשית למשפחות אלה יכולה לעשות הבדל משמעותי ולהקל עליהן, וכך עושה עמותת לתת תקווה. מחוות פשוטות כמו שליחת הודעות מתחשבות אחת לכמה זמן או מתן אוזן קשבת יכולות לספק נחמה ורגיעה בתקופה לא פשוטה זו שהם עוברים. כמובן גם תמיכה רגשית לילד עצמו יכולה להיות משמעותית, מאחר והוא בעצמו לא תמיד יכול לתת ביטוי לרגשות המורכבים שהוא חש. הקשבה ומתן לגיטימציה לתחושות של הילד יכולות לעזור לו להתמודד עם המצב טוב יותר.

לספק אוכל

הכנת ארוחות עלולה להיות קשה עבור משפחות שמטפלות בילד חולה, במיוחד אם הן נאלצות לבלות שעות ארוכות בבית חולים או בפגישות רפואיות וסידורים אחרים. מתן ארוחות ומזון יכולה לעזור למשפחות להקל על העומס שהם חווים ולספק תמיכה נחוצה. אם זה במוצרי בסיס או בארוחות מלאות- כל דבר יכול לעזור.

 

 

גיוס תרומות

חשבונות רפואיים והוצאות נלוות אחרות של משפחות של ילדים חולים יכולים להצטבר ולהפוך לעול כלכלי לא פשוט. גיוס של תרומות או ארגון של אירוע שלם לצורך כך יכול לעזור להקל על חלק מהנטל הזה. אם זה תרומות של כסף, מזון או ציוד אחר, מדובר בדבר שיכול לעשות את ההבדל עבור המשפחה. גם עצם זה שהם יראו שלקהילה שלהם אכפת מהם- יכול לחמם את הלב.

פעילויות בבתי חולים

תהליך החלמה מורכב מתרופות וטיפולים אבל גם ממצב רוח טוב והעלאת המורל. בזמן שהייה בבית חולים ניתן לשמח את הילדים באמצעות משחקים, שירים, חלוקת מתנות ופעילויות מהנות אחרות. עמותת לתת תקווה פועלת במישור זה מאחר שמדובר בדרך לשבור קצת את שגרת הטיפולים הרגילה ולייצר עבורם חוויה כיפית שתסיח את דעתם, גם אם רק לרגע.

יציאה לחופשה

אחרי זמן רב בבית חולים, גם לילדים חולים חשוב להרגיש שהם ילדים רגילים. על כן יציאה לחופשה בקיץ יכולה להיות דבר חשוב שיעזור להם לצבור כוחות ואנרגיות להמשך. חשוב שזאת תהיה חופשה שתותאם למצבם הפיזי של הילדים כדי לאפשר להם ליהנות כמה שיותר בלי להרגיש שהם מפספסים משהו. חופשה זו נחוצה לא רק לילד אלא גם למשפחה שלו, שצריכה רגע לקחת נשימה ולהירגע.

ליווי בבית החולים

לפעמים משפחות לא יודעות איך להתנהל מול בית החולים והבירוקרטיות השונות. במקרים כאלה מתנדבים יכולים לסייע להם במילוי טפסים, בסידור ביטוחים וכל דבר נוסף שחשוב לצורך המשכת הטיפולים של הילד שלהם.

לסיכום – על עמותת לתת תקווה

עמותת לתת תקווה עוזרת רבות לילדים חולים ולמשפחות שלהם. מהצעת תמיכה רגשית ועד לגיוס תרופות ותרומות אחרות, הם עושים את כל מה שביכולתם כדי לחולל שינוי בחייהם של הילדים והמשפחות. באמצעות פעולות אלה הם לא רק מקלים באופן מעשי על המצב, אלא גם באופן רגשי. באמצעות מערך מתנדבים יוצא דופן הם מצליחים לשפר את חייהם בצורה מרגשת מאין כמוה.

נגישות