לא רק טעים – אלא גם בריא: מהם היתרונות הבריאותיים של שילוב עוף בתפריט היומי?

אורח חיים בריא ומאוזן חייב לכלול גם מנה טובה של חלבון וברזל, כמו שיש בעוף. למעשה, שילוב של עוף בתפריט היומי מהווה דרך לספק לגוף את מנת החלבון שלו יש תפקידים רבים בתפקוד גם האדם, גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים. אם גם אתם רוצים להוביל ליצירה של שינוי באיכות החיים שלכם ובייחוד בכל הקשור לתזונה, להלן כל מה שצריך לדעת אודות שילוב של עוף בתפריט היומי של כל בני המשפחה, כחלק מיצירה של אורח חיים בריא.

עוף – שפע של חלבון לצד מינרלים החיוניים לבריאות

כאמור, המודעות ההולכת וגוברת להשפעה של תזונה על הבריאות הכללית אבל גם הנפשית עלתה באופן משמעותי, בייחוד בעידן כמו העידן המודרני המזוהה עם אוכל מתועש וכן מזון עם ריכוז שומן גבוה שנוצר בעקבות הזמנה של אוכל במסעדות בהיקף שלא נראה כמותו. בשביל להוביל ליצירה של שינוי בתפריט שלכם כמו גם של הילדים, בחירת עוף טרי ואיכותי מהווה דרך מצוינת לא רק ליצור טעמים עשירים בתבשילים ואפילו בסלטים באמצעות שילוב של עוף אלא גם לנצל את היתרונות הבריאותיים של עוף טרי. בין היתרונות הבולטים אפשר למנות בין היתר ריכוז גבוה של חלבון לצד אבץ, ויטמין 12B ועוד.

הערך הביולוגי הגבוה של החלבון כמו גם היכולת לבצע רכישה של בשר עוף רזה מהווה דרך מצוינת ליצור בעבור הילדים תוכנית תזונתית התומכת בהתפתחות התקינה, ואילו בעבור מבוגרים אשר סובלים ממחסור בברזל כמו גם בידן, שילוב של עוף יכול לסייע לטובת התגברות על חוסרים תזונתיים ובהתאם לכך להוביל ליצירה של מענה אפקטיבי שיגיע לידי ביטוי באמצעות תפריט מגוון שבו העוף הוא מרכיב מרכזי.

 

 

הגיע הזמן לנפץ את המיתוס סביב עוף

למרות שבני האדם נוהגים להיעזר בעוף כחלק בלתי נפרד מהתפריט מזה מאות אם לא אלפי שנים, עדיין ישנם לא מעט מיתוסים הקשורים בצריכה מגוברת של עוף כמוג ם בשר. פודקסט בנושא מאפשר לשפוך אור ואף להוביל לקבלת ידע שיסייע לכם לטובת קבלת החלטות אודות שילוב של בשר בתפריט. חשוב לזכור כי הערך הקלורי הנמוך של העוף הופך אותו לחומר גלם אידיאלי בעבור מבוגרים שרוצים לשמור על הגזרה, כל זאת באמצעות הזמנה של עוף טרי אונליין ומבלי לצאת מהבית.

בישול עוף – כך תעשו זאת בצורה נכונה

לטיפול בעוף עוד לפני הבישול יש חשיבות מבחינה בריאותית. במדריך הבא תוכלו ללמוד כיצד להכין עוף בצורה נכונה, כל זאת מתוך מטרה לנצל את היתרונות הבריאותיים ולשלב אותו במסגרת של התפריט היומי או לקראת ארוחת חג חגיגית ביחד עם בני המשפחה והחברים. הקפידו לבצע רכישה של עוף טרי דרך חנות מוכרת המספקת לכם את העוף כאשר הוא נקי ועם שימת דגש על טריות, כחלק מהבנה כי מדובר באלמנט חשוב שיקבע לא רק את הפן הבריאותי אלא גם את הטעם העז שמצליח  לשדרג כל מתכון.

בשביל לשדרג את הידע הקולינרי שלכם לטובת שימוש נכון בעוף, מומלץ להיכנס לקבוצות ברשתות החברתיות של בשלנים אשר מציגים טכניקות מעולות לטיפול ובישול בעוף, כל זאת כחלק מהבנה כי ניתן לשלב אותו בתפריט בקלות ואפילו עם טוויסט מעניין מבחינת הטעם.

לסיכום

שילוב של עוף בתפריט מהווה דרך מצוינת להקפיץ כל מנה ואף להוביל ליצירה של מערך אשר תומך בתזונה שלכם ושל כל בני המשפחה, כחלק מיצירה של אורח חיים בריא ומאוזן. כשלוקחים בחשבון את הזמינות הגבוהה של עוף טרי ואת היכולת לשלב אותו במגוון רחב של מתכונים, עכשיו זה הזמן לנצל את מנת החלבון הזו כחלק בלתי נפרד מתפריט התזונה היומי שלכם, כולל ארוחות חגיגיות שבהן העוף יכול להפוך לכוכב האירוע – בזכות הטעמים העזים ושילוב של ירקות כמו שם סיבים תזונתיים שיהפכו את המנות לבלתי נשכחות.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות