מהצורך של העסקים לביצוע בפועל: למה צריך שירותי מרכזייה?

תקשורת היא אחד מעמודי התווך של פעילות עסקית שוטפת. עסקים עובדים מול לקוחות, ספקים, שותפים, רשויות שונות ועוד. מול כולם יש לתקשר ביעילות וכל הזמן. כיצד עושים זאת? טלפון שולחני? זה כבר לא מספיק. סמארטפון? כנ"ל. בהיקפי תקשורת גדולים וכאשר רוצים לעבוד ביעילות מרבית, דרוש פתרון איכותי יותר. קוראים לזה שרות מרכזיה לעסקים.

עוד על הצורך

עסקים מודרניים יכולים כיום די בקלות, להרחיב את היכולות הרגילות של הטלפוניה בעסק. הרחבה כזו, תספק להם התייעלות בהתנהלות השוטפת מול גורמים רבים, עם כל התועלות שהתייעלות רוחבית מספקת – תפעולית וגם כספית. כעת נכנס לתמונה היבט מעניין – אם מיישמים זאת, עשויים לקבל שיפור ניכר, שמסייע בהתמודדות מול מתחרים. אם לא מיישמים זאת, תמצאו עצמכם מתמודדים מול מתחרים, אשר חלקם כן מיישמים מערכות כאלה. כך שבמידה רבה, אם לא תיישמו פתרונות מתקדמים כאלה, פשוט תישארו מאחור. דוגמה בולטת ליכולת שמציגה התייעלות כזו, היא נתב שיחות מתקדם או Interactive Voice Response. מערכת כזו, עונה לשיחות נכנסות מרובות במקומכם ובכך, חוסכת כוח אדם, משפרת תדמית והיא עשויה גם לשפר את השרות ללקוחות. כמו כן, שירות מרכזיה מאפשר ניהול מתקדם הרבה יותר של התקשורת, ניטור וניתוח שלה. ניתן לאסוף באמצעותה מידע מספרי מדויק על הפעילות השוטפת ואז לנתח זאת, באופן שמקדם התייעלות מתמדת. עוד מקור לתועלות, הוא נושא שרותי הענן. למעשה, שירות משמעותי עבור חלק מהארגונים ואפילו רובם, הוא שירות מרכזיה בענן. היבט זה מספק תועלות רבות, כולל צמצום עלויות ניכר. ייתכן שתזדקקו לחיבור התקשורת אל מערכות מידע נוספות בעסק, כגון מערכת ניהול קשרי לקוחות (customer relationship management או CRM). שירות מרכזיה בענן יאפשר זאת בקלות. האפשרויות רבות.

 

 

למי זה דרוש

ככל שמדובר בעסק גדול, כך פעילות התקשורת עשויה להיות ענפה ומורכבת יותר. הדבר תלוי גם באופי הפעילות של העסק והתחום שבו הוא עוסק. אם זו חברת נגרות קטנה, שעוסקת ברהיטי יוקרה בהזמנה אישית, ייתכן שבכל זמן נתון יש להם כמות קטנה יחסית של לקוחות שמולם הם עובדים. אם לעומת זאת מדובר על יאכטות בהזמנה אישית, כאן הייצור עשוי להיות מורכב הרבה יותר, עם לא מעט ספקים שצריך לתקשר מולם באופן רצוף. אם זו חנות "כלבו" שמוכרת גם מוצרי חשמל, כאן הפוטנציאל לשיחות נכנסות מלקוחות עם שאלות ותלונות, כבר גדול הרבה יותר. עסק בינלאומי צריך לתקשר בין סניפיו ברחבי העולם וכך גם לגבי עסק מקומי מרובה סניפים. כך שהדרישות המדויקות בתקשורת תלויות בגורמים רבים אבל אופייני, שבעיקר עסקים בינוניים וגדולים זקוקים למרכזיות מתקדמות.

בחירת ספק

מאחר שהתקשורת היא גורם מרכזי כל כך בפעילות עסקים, לאיכות ספקים עבורה יש חשיבות רבה במיוחד. אתם רוצים ספק אמין, עם מוצר איכותי ויציב, שמתפקד היטב לאורך זמן ושקל לעבוד איתו. במילים אחרות, שילוב של ספק ומוצר, אשר יספקו שתי תועלות על:

  1. 1. יאפשרו להפיק את המיטב מהתקשורת שלכם. מה שנקרא, יהיו business enabler.
  2. 2. לא יפריעו, יעכבו, יסבכו עניינים, יגזלו זמן וכדומה, כתוצאה של חוסר מקצועיות.

בכדי להשיג זאת, כדאי לגשת לבחירת ספק המרכזייה שלכם באופן מאוד שיטתי, כפי שעסקים מסודרים עושים במילא בבחירת ספקים. יש להגדיר דרישות, לבדוק ביקורות וחוות דעת על הספקים, לשים לב לוותק ולמוניטין, לבקש הצעות מחיר ולהשוות אותן וכן הלאה.

לסיכום

מומלץ מאוד שלא להאיר את התקשורת בעסק שלכם מאחור. התקדמו לשרות מרכזיה בענן!

נגישות