חיים בריא מגיל קטן: משפחה ספורטיבית היא משפחה בריאה – וכך תעשו את זה

המודעות לאורח חיים בריא ומאוזן נמצאת בנסיקה, ועדות לכך ניתן למצוא בהתעניינות ההולכת וגוברת מצד משפחות לנושא של ספורט ובריאות, עוד מגילאים צעירים. אם גם אתם רוצים להטמיע את הערכים החיוביים הללו בחיי היום יום המשפחתיים, להלן מספר טיפים שאותם תוכלו ליישם כבר עכשיו, כל זאת מתוך מטרה להפוך את הספורט והבריאות לחלק בלתי נפרד מהאופי והמהות המשפחתית שלכם. אז קדימה, בואו נתחיל!

רכישה של ציוד ספורט

החלק הראשון בחיים בריאים מגיל צעיר מתחיל בהעלאת המוטיבציה לאימונים. דרך מצוינת לעשות זאת יכולה להתבצע באמצעות הזמנה של ציוד ספורט כמו גם ביגוד שיעודד את הילדים להתאמן ואף לשלב את המלתחה הספורטיבית בשגרת היום יום. חשוב להצטייד בנעליים לילדים אשר כוללים בולמי זעזועים וכן עשויות מחומרי גלם איכותיים שדוחים את האבק והלכלוך, כאשר החדשות הטובות הן שכעת ניתן לבצע הזמנה של ציוד ספורטיבי בעלות כספית אטרקטיבית דרך האתר של מגה ספורט, ובכך להוביל ליצירה של מלתחה ספורטיבית מושלמת לכל בני המשפחה.

הקפדה על תפריט תזונתי בריא

מעבר לנושא של פעילות ספורטיבית, אין ספק כי חלק מחיים בריאים כולל גם תזונה בריאה. שילוב של תוספי תזונה כמו למשל שמן אורגנו לצד תפריט המבוסס על חומרי גלם טריים ועשירים בסיבים תזונתיים מהווה דרך מצוינת לשמור על המשקל אבל גם  להימנע מצריכה של מזון מתועש ועשיר בשומן. שימו לב כי החלטה לגבי שינוי בתפריט של הילדים צריך להתבצע עוד מגילאים צעירים ובליווי של תזונאית המתמחה בתחום, כל זאת מתוך מטרה להוביל לשילוב המתבצע בין פעילות ספורטיבית לבין תפריט מאוזן ובעל נופך בריאותי.

 

 

דוגמא אישית

חלק בלתי נפרד מהטמעה של פעילות ספורטיבית כמו גם אורח חיים בריא חייב להתבצע באמצעות דוגמא אישית שלכם כהורים. הקפידו לבצע עם הילדים פעילות גופנית בכל הזדמנות שיש לכם כמו למשל אימון משפחתי המתבצע בבית או ניצול יום השבת לטובת ספורט בפארק או בים. דוגמא אישית מגיעה לידי ביטוי גם באירועים ביום יום – במקום לעלות במעלית, העדיפו לעלות במדרגות או לצאת ביחד עם הילדים

זמן איכות במסגרת פעילות ספורטיבית

בשביל להכניס את הילדים לשגרה ספורטיבית אפשר ואף רצוי לנצל את הפעילות הספורטיבית לטובת יצירה של זמן איכות. קבעו מראש שעה ויום שבו אתם זונחים את המכשיר הנייד ויוצאים ביחד עם הילדים להליכה, כל זאת מתוך מטרה גם לנצל את היתרונות של ההליכה אבל גם מתוך מטרה לנצל את הזמן לשיחה משותפת. במידה והילדים גדולים, אפשר לרשום אותם למכון הכושר בו אתם מתאמנים, ובכך להוביל לניצול הזמן הפנוי לטובת הטמעה של פעילות ספורטיבית.

הרשמה לחוגים

דרך מצוינת לחשוף את הילדים לחשיבות של פעילות ספורטיבית יכולה להתבצע באמצעות הרשמה לחוג ספורט. בין אם מדובר בחוג כדורגל, התעמלות אומנותית או כל חוג אחר, חשוב לוודא כי יש התאמה בין החוג לבין הגיל של הילד כמו גם אפשרות לקחת חלק בעצמכם, כמו למשל בחוג שחייה שבו ההורים יכולים לקחת חלק פעיל בפעילות. שימו  לב כי ברשויות המקומיות מעניקים לתושבים הנחות משמעותיות לטובת הרשמה לחוגים, ומומלץ לנצל אותן בשביל גם לחסוך כסף אבל גם בשביל להכניס את הילדים למסגרת ספורטיבית עוד בגיל צעיר.

לסיכום

דרך יישום של הטיפים אותם הצגנו לכם בסקירה, גם אתם תוכלו להטמיע ערכים של בריאות ושמירה על שגרת ספורט עוד בגילאים צעירים. הקפדה על שגרה ספורטיבית המתבצעת במסגרת של דוגמא אישית, חוגים וכן פעילות משותפת בחיי היום יום תאפשר לכם להטמיע את ההרגלים הללו בחיים של הילדים – ובכך לדאוג לבריאותם, גם בבגרותם.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

נגישות